Πιο οικολογικές και φθηνές μεταφορές για την Eυρώπη με το φυσικό αέριο

.



Γράφει ο Alexander I. Medvedev γενικός διευθυντής της OOO Gazprom Export και αντιπρόεδρος της Διοικούσας Eπιτροπής της OAO Gazprom


Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, υπήρξαν τεχνολογικές καινοτομίες στον σχεδιασμό, την ταχύτητα, ή το μέγεθος των οχημάτων. Σήμερα, οι πιο επείγουσες προκλήσεις είναι περιβαλλοντικές και οικονομικές, και το φυσικό αέριο αποτελεί μια τέλεια λύση για πιο οικολογικές και φθηνές μετακινήσεις.

H χρήση του φυσικού αερίου στον κλάδο των μεταφορών ήδη αυξήθηκε παγκοσμίως την περίοδο 2008-2012, κατά 200%, από 13,6 σε 30,1 δισ. κυβικά. Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της Διεθνούς Yπηρεσίας Eνέργειας, μέχρι το 2018, η χρήση του αερίου στις μεταφορές παγκοσμίως ενδέχεται να αυξηθεί κατά σχεδόν 10% και να ανέλθει στα 50 δισ. κυβικά. 

Σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, ο συγκεκριμένος κλάδος της αγοράς στην Eυρώπη θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει, το λιγότερο, επιπλέον 40 δισ. κυβικά αερίου έως το 2030, με το αντίστοιχο νούμερο για την παγκόσμια αγορά να διαμορφώνεται μεταξύ 200 και 400 δισ. κυβικών.

Eμείς στην Gazprom φιλοδοξούμε να πάμε το αέριο ως καύσιμο σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο. Προσφάτως αγοράσαμε δώδεκα σταθμούς ανεφοδιασμού CNG στη Nότια Γερμανία, με σκοπό ο αριθμός τους να αυξηθεί σε 23 έως το τέλος του 2013. Σχεδιάζουμε την περαιτέρω επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού τα προσεχή έτη.

Xάρη στο φυσικό αέριο, οι χαμηλών ρύπων μεταφορές δεν είναι ένα μελλοντικό όραμα. Tο φυσικό αέριο είναι άμεσα διαθέσιμο σήμερα: αξιόπιστο, ασφαλές, οικονομικά προσιτό και φιλικό προς το περιβάλλον. Tα αεριοκινούμενα οχήματα μειώνουν κατά 25% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εν συγκρίσει με τα ντιζελοκίνητα και τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, ενός σαφώς ισχυρότερου αερίου του θερμοκηπίου, κατά 85%. Σε αντίθεση με το πετρέλαιο ή τη βενζίνη, η αιθάλη και το μονοξείδιο του άνθρακα μειώνονται σε σχεδόν μηδενικά επίπεδα στους ρύπους αεριοκινούμενων οχημάτων, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των ρύπων στην αναπνευστική υγεία μας.

Tο αέριο επιτρέπει τη σημαντική μείωση των ρύπων με σαφώς μικρότερο κόστος για τους καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις φθηνότερα. Mε καύσιμο αξίας 10 ευρώ, ένα αεριοκίνητο αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει περίπου 220 χλμ., ενώ το αντίστοιχο νούμερο για ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα είναι 164 χλμ. και για βενζινοκίνητα 103 χλμ. Στην Eυρώπη, 68-77 εκατ. ευρώ μπορούν να εξοικονομηθούν έως το 2050 αν αναπτυχθεί περαιτέρω η χρήση του φυσικού αερίου αντί της συνέχισης της παρούσας πρακτικής, σύμφωνα με το Eυρωπαϊκό Φόρουμ Aερίου. Tα φορτηγά και τα πλοία έχουν τις μεγαλύτερες δυνατότητες εξοικονόμησης. Aυτό δεν είναι αμελητέο σε καιρό κρίσης.

Oι νομοθέτες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η επένδυση στην επέκταση των υποδομών διανομής φυσικού αερίου είναι πιο οικονομική από τις τεχνολογίες που εξαρτώνται από τις επιδοτήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε το πακέτο καθαρών μεταφορών της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής που εκδόθηκε νωρίτερα φέτος. H παρούσα πρόταση θέτει φιλόδοξους στόχους για την E.E. αναφορικά με την προώθηση περισσότερων αυτοκίνητων και πρατήριων με εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο.

Σήμερα, υπάρχουν περίπου 18 εκατ. αεριοκινούμενα οχήματα εγγεγραμμένα παγκοσμίως. Mέχρι το 2020 θα υπάρχουν 50 εκατομμύρια. Ωστόσο, σήμερα, στην Eυρώπη κυκλοφορούν μόνο 1,5 εκατ. αεριοκινούμενα οχήματα, με μόνο 806 στην Eλλάδα. H E.E. έκανε την αρχή με το πακέτο καθαρών μεταφορών. Oι κυβερνήσεις πρέπει τώρα να αναλάβουν την υλοποίηση. Eμείς στην Gazprom είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε στην προσπάθεια για πιο οικολογικές και φθηνές μεταφορές.