Η κρίση εκτόξευσε κατά 40% την κατανάλωση υγραερίου

.

Η υγραεριοκίνηση είχε ξεκινήσει στη χώρα μας πάνω από μια δεκαετία. Χρειάστηκε όμως να επέλθει η κρίση για να εκτοξευθούν οι μετατροπές και η χρήση του υγραερίου στα αυτοκίνητα.
Το ίδιο συνέβη και με τις άλλες χρήσεις του υγραερίου, ενώ βοήθησε και η ανάπτυξη του τουρισμού στα νησιά. Έτσι, από το 2010 έως σήμερα, στα χρόνια δηλαδή της κρίσης, η αγορά υγραερίου είχε μια θεαματική αύξηση στη χώρα μας κατά 37 - 40%, τη στιγμή που όλα τα άλλα καύσιμα είδαν τις πωλήσεις τους να κατακρημνίζονται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Coral Gas που χθες παρουσίασε ένα νέο καινοτομικό προϊόν, τη φιάλη GoGas, (Διαβάστε εδώ περισσότερα) η συνολική κατανάλωση υγραερίου το 2013 ήταν στη χώρα μας 405.000 μετρικούς τόνους. Από αυτούς, 70.000 μετρικοί τόνοι καταναλώθηκαν με τις φιάλες155.000 μετρικοί τόνοι χύμα και 180.000 μετρικοί τόνοι στην κίνηση αυτοκινήτων. Σύμφωνα με μελέτες, η χρήση υγραερίου θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι σε αρκετούς τομείς (πέραν της αυτοκίνησης, για παράδειγμα, στα οικιακά μπάρμπεκιου) είμαστε πίσω σε σχέση με άλλες χώρες.
Ωστόσο η ραγδαία ανάπτυξη έδωσε ευκαιρία στην αύξηση της παρανομίας σε όλους τους τομείς και ιδιαίτερα στο εμφιαλωμένο υγραέριο. Εκτιμάται ότι πάνω από το 20% των φιαλών στην αγορά είναι γεμισμένες παράνομα, είτε από πρατήρια που γεμίζουν φιάλες χωρίς να έχουν άδεια, είτε από εντελώς παράνομα εμφιαλωτήρια.
Όσον αφορά στην ίδια την Coral Gas, η οποία δραστηριοποιείται σε όλους τους τομείς του LPG (φιαλίδια, φιάλες, χύμα και autogas), με πωλήσεις περί τους 125.000 μετρικούς τόνους το χρόνο έχει μερίδιο αγοράς περί το 30%, με πάνω από 3.500 απευθείας πελάτες και πάνω από 100 συνεργάτες σε όλη τη χώρα.
Η εταιρεία, όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της κ. Τόλης Βασιλακάκης, έχει επενδύσει από το 2010 έως σήμερα πάνω από 20 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, διέθεσε 5,3 εκατ. ευρώ για ανάπτυξη του Autogas, εφοδιάζοντας σήμερα πάνω από 180 πρατήρια εκ των οποίων τα περισσότερα είναι ιδιόκτητα. Επένδυσε επίσης 7,7 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των εγκαταστάσεών της και 8,5 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση του «στόλου» των φιαλών της.
Σημαντική παράμετρος της στρατηγικής της εταιρείας είναι η ανάπτυξη σε περιοχές χαμηλής παρουσίας, όπως στα νησιά, και βέβαια η παροχή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που αποτελεί χαρακτηριστικό της Coral Gas στην αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία έχει καθιερώσει τη χρήση πιστωτικών καρτών και προγράμματα ανταμοιβής με πόντους, την παροχή υψηλής ποιότητας διαφοροποιημένο προϊόν στο Autogas, την εγκατάσταση μετρητών μάζας σε όλα τα βυτιοφόρα, την εφαρμογή βαλβίδας ασφαλείας σε όλες τις φιάλες (και στα φιαλίδια) και φυσικά τη νέα φιάλη GoGasν που συνοδεύεται από μοντέρνες συσκευές υγραερίου.